Baník Ostrava se symbolicky loučí s výročním rokem 2022, tedy s rokem v němž kulminovaly oslavy stého výročí založení kluby, které započaly už v září roku 2021. Celý průběh oslav si můžete zrekapitulovat ve videu, které klub dnes zveřejnil.
Byly to v každém případě nejvydatnější, nejpestřejší a také nejnavštěvovanější oslavy výročí založení sportovního klubu v Česku, svým rozsahem výjimečné také v zahraničním měřítku. Více než desítku velkých akcí, které Baník v rámci oslav připravil navštívilo v součtu zhruba 70 tisíc lidí. Klub si za přípravu oslav vysloužil i mimořádné ocenění LFA v rámci udělování Ceny Lukáše Přibyla.
„Od samého začátku jsme avizovali, že chceme připravit oslavy, které budou odpovídat významu Baníku, jeho historii i mnoho let trvajícímu celorepublikovému přesahu. Co je Baník Ostrava, ví dnes v Česku každé malé dítě, které fotbal zajímá. To nás zavazovalo a tomu jsme chtěli dostát. Jsem si jist, že se nám to povedlo. Ostatně posuďte sami ve videu, které dokládá má slova. “ hodnotí oslavy jejich šéf Matěj Šturala, dnes marketingový a PR ředitel Baníku.
Kterou část oslav považuje Matěj Šturala za nejvydařenější? „Jsem rád, že mohu s klidným svědomím říct, že se povedlo vše, co jsme připravili,“ říká marketingový ředitel klubu. „Z hlediska návštěvnosti bychom asi jako nejúspěšnější hodnotili Baník100fest, výroční utkání s Celtikem F.C. nebo výstavu Baník EXPO. Ale třeba skutečnost, že akce Baníkovská krev se zúčastnila tisícovka dárců, je podle mého mimořádným počinem, přestože v tom absolutním čísle těch tisíc lidí ve srovnání třeba s návštěvností festivalu samozřejmě nemůže uspět. Ale sám o sobě je to vynikající výsledek. Nelze úspěšnost jednotlivých částí oslav srovnávat jen v absolutních číslech. V každém případě jsem přesvědčen o tom, že na sté narozeniny Baníku jeho fanoušci nikdy nezapomenou,“ konstatuje Matěj Šturala.
S koncem výročního roku 2022 se Baník loučí také s výroční podobou svého loga a od 1. ledna roku 2023 bude používat znak v jeho tradiční podobě.