Ve speciálních výročních dresech odehraje Baník páteční ligový duel proti olomoucké Sigmě. Ostravský klub tak společně se svým dlouholetým partnerem - pivovarem Radegast - oslaví padesátileté výročí nošovického pivovaru. Podepsané dresy pak budu vydraženy v online aukci. Výtěžek z aukce bude věnován na pomoc obnově řeky Bečvy.
Baník a Radegast spolu v pátek společně oslaví 50. výročí od uvaření první várky piva v nošovickém pivovaru. Hráči Baníku vyběhnou proti Sigmě Olomouc ve speciální edici dresů, která na toto významné výročí pivovaru Radegast odkazuje.
„Pivovarská a fotbalová ikona regionu patří dlouhodobě k sobě. Speciální edice dresů bude mít na přední straně logo Radegast 50 let, které doplní logo Baníku z roku 1970. Zadní strana dresu naopak ponese všeobecně známý slogan „Život je hořký. Bohudík.“ Odlišné budou také rukávy, na kterých bude uvedeno jméno důležité osobnosti z historie nebo současnosti pivovaru Radegast,“ říká Marek Grabovský, manažer značky Radegast.
Na hřišti se tak symbolicky prostřednictvím jmenovky na rukávu dresu objeví například první sládek pivovaru Radegast a otec správně hořkého piva Jaromír Franzl, první ředitel pivovaru Václav Petras, frenštátský rodák a autor sochy boha Radegasta Albín Polášek nebo současný manažer nošovického pivovaru Ivo Kaňák. Osobnosti pivovaru Radegast doplní také někteří současní zaměstnanci, kteří uspěli v interní soutěži a budou mít také své jméno na rukávu baníkovského dresu. Radegast a Baník připravili celkem 26 unikátních dresů včetně šortek.
Všechny „výroční“ dresy budou vydraženy v online aukci na www.sportovniaukce.cz, která proběhne od 18. prosince do 5. ledna 2021. Každá vydražená sada bude obsahovat podepsaný dres. Vítězný dražitel obdrží i certifikát pravosti.
Celý výtěžek aukce pak Baník a pivovar Radegast společně poukáží na transparentní účet Bečva 2020, který je určený pro zasílání finančních prostředků na pokrytí vzniklých škod po ekologické havárii na řece Bečvě.